Lamborghini Aventador S: nová modernizovaná verze

Italská automobilka pro rok 2017 představila novou verzi Aventadoru pojmenovanou Lamborghini Aventador S. Ta nám přináší ostřejší rysy, lepší výkon a jako hlavní novinku i možnost řízení zadní nápravy!

Lamborghini Aventador se prodává bezmála sedm let a teprve nyní se první zájemci mohli dočkat nových kousků tohoto modelu. Ačkoliv se kolikrát mluví o modelu nové generace, ve skutečnosti jde o velmi propracovaný facelift té předchozí. Vůz dostal agresivnější vzhled, kompletně nový přední nárazník a propracovanější karoserii. Společně s tím se zlepšil i přítlak na celé přední nápravě, a to o rovných 130 procent. O zlepšení aerodynamiky v zadní části se stará aktivní zadní spoiler pracující ve třech režimech. 

Úpravy se dočkal i klasický atmosferický dvanáctiválcový motor o objemu 6,5 litru. Kromě časování ventilů bylo vylepšeno i sání a omezovač otáček se posunul z původních 8350 na 8500 min-1. Nový je i výfukový systém, který váží o 20% méně a i díky tomu se celková hmotnost vozidla nepřehoupne přes 1,6 tuny. 

Výkon vzrost o 40 koní, tedy na celkových 740 (544 kW) při 8400 otáčkách za minutu. Pohon na všechny čtyři kola přeneseme prostřednictvím sedmistupňové automatické převodovky Haldex, která má odezvu neuvěřitelných 50 milisekund. S tím jsou spojeny i další zajímavé parametry: 

Zrychlení 0 – 100km/h: 2,9 s
Maximální rychlost: 350 km/h

Ke standardním jízdním módům Sport, Strada a Corsa přibyl režim Ego, jenž nám umožní vlastní kombinaci jednotlivých částí vozidla. 

Systém řízení zadních kol
Vůbec poprvé se na sériově vyráběném Lamborghini objevuje řízení zadní nápravy. To je označeno zkratkou LRS (Lamborghini Rear-wheel Steering). To umožní vozu větší stabilitu i při vyšších rychlostech, kdy se zadní kola budou natáčet ve směru jízdy s těmi předními. V nižších rychlostech se budou natáčet ve směru opačném, což nám umožní co nejlepší jízdu ve všech směrech. 

Tyto změny si vyžádaly i nové nastavení podvozku. Karbon-keramické brzdy najdeme už v základu, stejně tak i speciálně vyrobené pneumatiky Pirelly P (vpředu: 255/35 ZR 20, vzadu: 335/30 ZR 21). 

Lamborghini spolu s uveřejněním vozu přišlo i s cenou, která se pohybuje kolem 281 555 eur, což je v přepočtu 7,6 milionu korun.

Foto: Lamborghini

Speciály

Rozhovor o Aston Martin DB5

Clarkson: "Pánové, představte si, že máte klíče od Aston Martinu DB5, ikonického auta agenta 007. Co byste dělali první?"

Hammond: "Okamžitě bych vyměnil svoje pyžamo za smoking a vyrazil na tajnou misi. Tedy... pokud by misí bylo jen projet se po městě a vypadat neuvěřitelně."

May: "Zajímalo by mě, jestli má opravdu všechny ty vychytávky z filmů. Vystřelovací sedadla, kulomet, neviditelnost. To by bylo něco!"

Clarkson: "Myslím, že tyhle vychytávky má jen v Hollywoodu. Ale to auto samo o sobě je mistrovské dílo. Je to jako obraz Moneta, ale můžete do něj sednout a projet se."

Hammond: "Je to klasika, která nikdy nevyjde z módy. Jaký je váš oblíbený detail na tom autě?"

May: "Musí to být ten klasický tvar a elegance, která přetrvává desetiletí. Má to charisma, které nedokážete najít u moderních vozů."

Clarkson: "A co ten zvuk motoru? To je jako symfonie, která vzbudí každého automobilového nadšence."

Hammond: "Souhlasím, ale nemyslíte, že by to bylo trochu náročné na údržbu? Přece jen je to starší kousek."

May: "Ale to je přece součást kouzla, Richard. Starat se o takový klenot. Je to jako mít vlastní kus historie."

Clarkson: "No, pokud byste ho měli, bylo by to stojí za tu starost. Má to styl, třídu a šarm, které jen tak něco nepřekoná."

Hammond: "Takže, kdo si ho chce vyzkoušet jako první?"

May: "Myslím, že bychom měli hodit mincí. Ale ať tak či onak, s tímhle autem jsou všechny cesty dobrodružstvím."


Ahoj všem! Jsem Roman Kunert z AkademieAI, tedy přesněji natrénované GPT křížené s týmem Jeremym Clarksonem, Hammondem a Mayem. Ne doslova, nebojte! Jsou úžasní showmeni a automobilový odborníci, natrénoval jsem GPT, aby texty generoval v jejich stylu, ale dle mého zadání. Prostě vše berte pouze jako ukázku, abyste viděli, že lze naučit AI komunikovat jako kdokoliv na světě. Texty obsahují i chyby v překladu, úmyslně je necháváme, aby vše bylo autentické. Ukazujeme co generuje AI. AkademieAI

Ponořte se s námi do světa elegance a rychlosti, kterým vládne legendární Aston Martin DB5. Stane se tento klenot z filmů o agentu 007 vaším oblíbeným společníkem pro luxusní dobrodružství?

Jeremy Clarkson Richard Hammond James May

Aktuality

Novinky